یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام : حجم مبادلات سهام در تالارهای بورس اوراق بهادار تهران، امروز 12 آذر 85، به 77 میلیون سهم به ارزش 234 میلیارد ریال رسید.

در این روز سهام 142 شرکت در این بازار معامله شد که در این میان قیمت سهام 52 شرکت با رشد و 63 شرکت با افت روبرو شد و سهام 27 شرکت هم تغییر قیمت نداشت.

بالا و پایین بازار

تعداد 13 شرکت طی معاملات امروز بورس تهران توانستند سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کنند.

در این روز سهام داروسازی اکسیر، باما، البرز دارو، ایران دارو، داروسازی فارابی، گل گهر، معادن روی، سینادارو، داروسازی اسوه، پتروشیمی اراک، داروپخش، فولاد کاویان و چادرملو با دو درصد افزایش قیمت مواجه شد.

از سوی دیگر مس شهید باهنر، کاغذسازی کاوه، کنتورسازی ایران، لامیران، موتوژن، مخابراتی شهید قندی، ایران مرینوس، نگین طبس، قند اصفهان، تکین کو، تراکتورسازی و فرآورده‌های تزریقی شرکت‌هایی بودند که امروز قیمت هر سهمشان دو درصد کاهش یافت.

صف های عرضه و تقاضا

امروز تعداد یک هزار و 114 نفر برای خرید 11 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 150 میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

همچنین 860 نفر برای 8 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 79 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

طی داد و ستدهای امروز بورس تهران، 263 نفر برای خرید دو میلیون سهم گل گهر به ارزش 54 میلیارد ریال اقدام کردند.

78 دستور خرید هم امروز برای 522 هزار سهم باما به ارزش 31 میلیارد ریال صادر شد.

البرز دارو، داروپخش، جابربن حیان، سرمایه گذاری توکا فولاد، ایران دارو و سرمایه گذاری شاهد از دیگر شرکت هایی بودند که امروز تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

در آن سوی بازار هم مهرکام پارس در ردیف اول و پس از آن به ترتیب سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری بانک ملی، سایپادیزل و گروه بهمن قرار گرفتند.

در این روز یک هزار و 431 نفر در صف فروش 12 میلیون سهم مهرکام پارس به ارزش 19.4 میلیارد ریال ایستادند.

همچنین امروز یک هزار و 34 نفر برای فروش 4.2 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 17 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

طی معاملات این روز 973 دستور فروش برای 6.3 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 16.9 میلیارد ریال صادر شد.

شرکت های سایپا دیزل، گروه بهمن، زامیاد، داده پردازی، سیمان دورود و سرمایه گذاری بهمن هم امروز از جمله شرکت هایی بودند که تقاضا برای فروش سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام امروز یکشنبه 12 آذر 85 به مرز 9 هزار و 800 واحد رسید.

معاملات چادرملو، گل گهر، پتروشیمی اراک، توسعه معادن روی و باما امروز به شدت بر روند صعودی شاخص تاثیر گذاشت و باعث شد 17.3 واحد افزایش یابد.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 23 واحد رشد کرد و به 9 هزار و 737 واحد رسید، اما شاخص عملکرد تالار فرعی 3.4 واحد افت کرد و به 9 هزار و 296 واحد بازگشت.

امروز شاخص مالی 62 واحد پایین افتاد و به 17 هزار و 485 واحد رسید اما در مقابل شاخص صنعت 18 واحد رشد را تجربه کرد و به 7 هزار و 8667 واحد نزدیک شد.

بازگشت 8 شرکت

طی معاملات امروز بورس تهران نماد 8 شرکت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و یا اعلام تعدیل درآمد هر سهم بازگشایی شد.

بر این اساس سهامداران عایق پلاستیک، سیمان فارس، پلاستیک شاهین، سرمایه گذاری صنعت بیمه، گسترش ماشین آلات عمرانی، لوله و تجهیزات سدید و سرمایه گذاری توس گستر از امروز داد و ستد سهام این شرکت‌ها را از سر گرفتند.

کد خبر 9996

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز